arminsh@iraninfocenter.com

... ACS Site ...

صفحه اصلی  
کدهای جاوا  
آموزش ویژه  
ماهور میوزیک  
لینکستان  
تبلیغات  
آب و هوا  
سرگرمی  
سوالات  
طراحی وب  
ثبت نام  
درباره من  
 

---------------

 
حذف سایت از گوگل  
چگونه آپلود کنیم  
معرفی سایت به گوگل  
چگونه وبلاگ بسازیم  
چگونه سایت بسازیم  
     

 Chat

 

 

 

 

 

 

 

 

Computer

 
چگونه کامپیوتر خود را سریعترRestart   کنیم  (فقط در ویندوز98)

یکی از راههای سریعتر restart کردن کامپیوتر گرفتن دکمه shift هنگام انتخاب گزینه restart است .اما ما روشی دیگر را به شما می آموزیم و فقط کافی است این ترفند را دنبال کنید .برنامه Notepad خود را اجرا کرده . فایل جدیدی را باز کنید و سپس عبارت EXIT را در ان تایپ کنید و فایل مذکور را با نام دلخواه خود و با پسوند .bat ذخیره کنید .حال Shortcut یا میانبری از فایل مورد نظر را روی صفحه نمایش خود ایجاد کنید . سپس روی آن کلیک سمت راست کرده .از منوی ظاهر شده گزینه Propertis را انتخاب کنید .در پنجره ظاهر شده به بخش Program رفته و مطمئن شوید که گزینه close on exit روشن است . سپس به بخش Advanced بروید و مطمئن شوید که گزینه Ms-dosmode روشن است و گزینه Warnbeforeenteringms-dos خاموش باشد . حال Shortcut را که در صفحه نمایش خود ایجاد کردید اجرا کنی .
 

 
 از بین بردن پیغام بر میکروسافت(XP)
 ابتدا وارد RUN شده و دستور زیر را با دقت تایپ کنید :

rundll32 advpack.dll,LaunchINFSection windir%INFmsmgs.inf,BLC.Remove
حال OK را کلیک کرده و برای همیشه از دستش راحت شوید.

 
 

 تغییر نام دسته جمعی فایلهای تصویری....!

 ۱.ابتدا تمام عکسهایی را که میخواهید تغییر نام دهید انتخاب کنید.
۲.روی اولین عکس کلیک سمت راست کرده سپس آنرا Rename کنید.(مثلا MyPicture )
۳.در حالی که Shift را نگه داشته اید،بین فظای خالی بین عکس اول و دوم کلیک کنید.
۴.نتیجه را ببینید.

این ترفند را در مورد هر نوع فایل به کار برد و نه فقط در مورد فایلهای تصویری

 
 

 نصب ویندوز XP بدون وجود هیچ سیستم عاملی

 این دستور مواقعی مورد استفاده است که از قبل هیچ سیستم عاملی از قبل وجود نداشته باشد یا بخواهید ویندوز XP را در کنار سیستم عامل دیگری نصب کنید :

۱.ابتدا کامپیوتر را با StartUp ویندوز بوت کنید.
۲.CD ویندوز 98را در CD-ROM قرار داده و برنامه Smartdrv.exe را اجرا کنید.
۳.حال CD ویندوز XP را در سیستم قرار داده و دایرکتوری I386 را به :c کپی کنید.
۴.به دایرکتوری C:I386 بروید و فرمان winnt32.exe را صادر کنید.

>با این کار در موقع BOOT شدن حالت انتخابی دارید.

 
 
 

چگونه در حالت Safe Mode ویندوز CD-Rom داشته باشیم(در Windows 98)

شما  می توانید در حالت SafeMode در ویندوز که نمی توان از سی دی استفاده کرد از CD-Rom استفاده نمایید فقط کافی است که هنگامی که کامپیوتر دارد بوت می شود کلید Ctrl را فشار دهید تا همان هفت  گزینه بیاید در اینجا شما Command Prompt Only را انتخاب کنید تا داس بیاید حالا در خط فرمان داس این دستور را بنویسید :
win /d:m     
حالا ویندوز در حالت SafeMode بالا می آید الآن شما باید سی دی درایو داشته باشید ولی اگر سی دی درایو هنوز نداشتید باید درایور سی دی درایو خود را نصب نمایید تا از سی دی درایو بتوانید در این حالت استفاده نمایید
 

 

اضافه کردن اطلاعات اضافی در System Properties

اضافه کردن اطلاعات اضافی در System Properties
اگر بر روی My Computer کلیک سمت راست ماوس را زده و از منوی ظاهر شده، گزینه Properties را انتخاب کنید، پنجره System Properties ظاهر می شود. اگر می خواهید در این پنجره، اطلاعات دیگری را وارد کنید، باید به صورت زیر عمل کنید.
یک عکس با سایز 180x114 به وجود آورده و آن را با نام Oemlogo و پسوند bmp، در شاخه SystemRoot%System% ذخیره نمایید. سپس عبارات زیر را در برنامه Notepad تایپ نموده و آن را تحت عنوان Oeminfo و با پسوند ini، در شاخه SystemRoot%System% ذخیره نمایید. (بعد از علامت =، می توانید عبارت مورد نظر خود را تایپ نمایید.)

Manufacturer=Your Text Goes Here
Model=Your Text Goes Here
[Support Information]
Line1=Your Text Goes Here
Line2=Your Text Goes Here
.
.
.
LineN=Your Text Goes Here

* چنان چه عکس مورد نظر شما، نشان داده نشد، آن را در سایز 160x120 تنظیم نمایید
 

 

لینک مستقیم برای Download

حتما تا به حال برای شما پیش آمده است که بخواهید فایلی را از اینترنت بگیرید، ولی به دلیل اینکه سایت مورد نظر، لینک مسقیم را درون سایت خود قرار نداده بود، شما مجبور بودید که به وسیله خود Browser آن را Download کنید که این راه مشکلاتی را نیز در برداشت. مثلا اگر شما Disconnect می شدید، مجبور بودید که فایل مورد نظر خود را از ابتدا Download کنید. اما به وسیله این روش، ابتدا می توانید لینک مستقیم برای Download فایل مورد نظر خود را پیدا کنید و سپس به وسیله نرم افزارهایی همانند Go!Zilla, DAP, GetRight, FlashGet و ... شروع به Download فایل مورد نظر کنید.
ابتدا بر روی لینک داده شده در سایت، کلیک سمت راست ماوس را زده و از منوی ظاهر شده گزینه Open In New Window را انتخاب کنید (و یا اینکه کلید Shift را نگه داشته و بر روی لینک کلیک کنید). پنجره جدیدی باز می شود. پس از گذشت 5 الی 6 ثانیه، کلید ESC را فشار دهید و یا دکمه Stop موجود در Browser خود را کلیک کنید تا بارگذاری صفحه متوقف شود. به قسمت Address Bar رفته و کلید Enter را فشار دهید تا صفحه مورد نظر، دوباره شروع به بارگذاری شود. حال در قسمت Status Bar، لینک مستقیم فایل را مشاهده نمایید.
 

 

ISP خود را بیشتر بشناسید!

یک شیوه بسیار موثر برای پیدا کردن سرعت و کیفیت یک ISP استفاده از دستور Ping است.
نحوه عملکرد این دستور به این صورت است که یک بسته ۳۲ بایتی را به آدرس مورد نظر شما میفرستد و منتظر پاسخ میماند. براساس زمان بدست آمده از این رفت و برگشت میتوان به سرعت واقعی ISP پی برد. برای اجرای این دستور بصورت زیر عمل کنید.
۱- Command Prompt را اجرا کنید. ( در ویندوز ۲۰۰۰ و نسخه های جدیدتر ویندوز Run را کلیک کرده cmb زا تایپ نمایید )
۲- در صفحه Command Prompt دستور Ping www.yahoo.com-t را تایپ کرده و Enter را بزنید. به جای یاهو هر آدرس دیگری میتوانید استفاده کنید.
۳- برای دیدن نتیجه ctrl+Break و برای خاتمه ctrl+c را بزنید.
پس از زدن دکمه های بالایی اطلاعات بدست آمده از عمل Ping نشان داده میشود که شامل تعداد بسته های فرستاده شده و دریافت شده، درصد از دست رفتن بسته ها و زمان round tripاست. حال اگر در قسمت Average میانگین به دست آمده حدود ۷۰۰ باشد، نشان دهنده سرعت مطلوب ISP شما است و اگر این عدد بالای ۱۰۰۰ باشد و یا نرتبا پیام Request timed out دریافت کرده باشید ISP شما چندان تعریفی ندارد. البته باید توجه داشته باشید که زمان های بدست آمده به کیفیت سرویس دهنده وب سایتی که آن را Ping میکنید نیز بستگی دارد. بنابراین توصیه میشود سایتی را ping کنید که از کیفیت آن مطمئن باشید، مثلاْ Yahoo
 

 

طریقه انتخاب کردن یک Background برای یک پوشه خاص

همان طور که می دانید، در ویندوز 98 و ME، می توانید از منوی View گزینه Customize this folder را انتخاب کرده و بعد از انجام مراحل کار، یک عکس را به عنوان Background آن پوشه در نظر بگیرید. ولی در ویندوز XP چه طور. اگر بخواهید این کار را در ویندوز XP انجام دهید، باید تمامی کارهایی را که ویزارد (Wizard) در ویندوز 98 و ME انجام می داد، خودتان انجام دهید.
برای این کار ابتدا Notepad را باز کرده و عبارات زیر را در آن تایپ نمایید:

[{BE098140-A513-11D0-A3A4-00C04FD706EC}]
IconArea_Image=The Address Of Picture Goes Here
IconArea_Text=Color Of Texts Goes Here (e.g: 0x00FFFFFF)

در قسمت IconArea_Image، باید مسیر عکس خود را بنویسید که پسوند آن باید jpg، bmp و یا gif باشد. در قسمت IconArea_Text، رنگ نوشته های درون پوشه را مشخص می کنید.
اگر می خواهید که عکس پوشه مورد نظر، در تمامی ویندوزها به نمایش در بیاید، باید از کد زیر استفاده کنید:

[ExtShellFolderViews]
{BE098140-A513-11D0-A3A4-00C04FD706EC}={BE098140-A513-11D0-A3A4-00C04FD706EC}

[{BE098140-A513-11D0-A3A4-00C04FD706EC}]
IconArea_Image=The Address Of Picture Goes Here
IconArea_Text=Color Of Texts Goes Here (e.g: 0x00FFFFFF)

[.ShellClassInfo]
ConfirmFileOp=0   
           

 

حذف کردن یکی از درایوها

با این ترفند دوستان عزیز می توانند هر یک از درایوهای موجود در سیستم خود را ناپدید می کند
ابتدا به کمک دستورregedit رجیستری خود را باز نمایید سپس به این کلید مراجعه کنید
HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrent Version PoliciesExplorer
و یک متغیر جدید از نوع DWORD ساخته و نام آن را NoDrivers بگذارید مقداری که برای این متغیر تعیین می کنید نشان می دهد که چه درایوهایی مرپی هستند راست ترین بیت مربوط به گردونه ی:A
و بیت بیست و ششم مربوط به گردونه ی :Z است برای مخفی کردن هر درایو کافی است بیت آن را روشن کنید.
اگر با اعداد هگزا میانه خوبی ندارید می توانید می توانید از اعداد دسیمال زیر برای مخفی کردن هر درایو یا چند درایو استفاده کنید مثل اعداد زیر :
A:1 , B:2 , c:4 , D:8 , E:16 , F:32 و...........
برای ناپدید کردن تمام درایوها می توانید عدد دسیمال ۶۷۱۰۸۸۶۳ را به متغیر NoDrives بدهید .
نکته :
این درایوهاهم چنان در برنامه ی مدیر فایل ظاهر خواهند شد برای از بین بردن این برنامه باید فایل winfile.exeرا حذف نمایید
 

 

ترفندهای رجستری ویندوز برای خارج نمودن برنامه ازحافظه

اولین ترفند خارج کردن برنامه از حافظه هنگام Shut down است. شاید تا حالا به این مشکل برخورد کرده باشید که وقتی میخواهید از ویندوز خارج بشید پیغامی مبنی براینکه آیا میخواهید فلان برنامه در حال اجرا رو از حافظه خارج کنید یا نه؟ روی صفحه نشان داده میشود. برای اینکه ویندوز به طور اتوماتیک چنین برنامه هایی را از حافظه بیرون بیاورد، از طریق برنامه Run عبارت regedit را تایپ کرده و وارد رجستری ویندوز بشید. آدرس زیر را دنبال کنید :
[ HKEY_USER.DEFAULTControl PanelDesktop]
حالا یک مقدار رشته ای به نام AutoEndTasks بسازید و به آن مقدار ۱ را بدهید.
ترفند دومی اینه که برنامه های خاطی را به سرعت از حافظه ویندوز خارج کنید. زمانی که کلیدهای ‍Ctrl+Alt+Delete را برای خارج کردن یک برنامه خاطی فشار میدهید و یا زمانی که میخواهید از ویندوز خارج شوید و ویندوز میخواهد یک برنامه خاطی را از حافظه خارج سازد پیغام را به برنامه حاطی میفرستد و 20 ثانیه صبر میکند تا برنامه جواب دهد و در صورتی که جوابی دریافت نکند برنامه را از حافظه خارج میکند. برای اینکه زمان انتظار را کاهش دهیم در رجستری ویندوز آدرس زیر را دنبال کنید:
[ HKEY_CURRENT_USERControl PanelDesktop]
یک مقدار رشته ای به نام WaitToKillAppTimeout مشاهده خواهید کرد که حاوی 20000 میلی ثانیه (20 ثانیه) است. این مقدار را به هر زمانی که دوست دارید تغییر دهید و توجه داشته باشید که زمان بر حسب میلی ثانیه است.
 

 

مشکلی که بسیاری از کاربران اینترنت دارند !

ویندوز XP این قابلیت را داراست که میتواند وقتی به اینترنت متصل میشوید به طور خود کار فایل های سیستم را به روز رساند و آن ها را از سایت مایکروسافت در یافت کند . اما این امکان بیشتر برای کاربرانی است که نسخه اصلی ویندوز را خریده اند ( نه ایران! ) و به سرعت بالای اینترنت دسترسی دارند . برای اینکه نزدیک به 100 Mb است و هفتگی هم زیادتر میشود ! وقتی که به اینترنت متصل میشوید کمی طول میکشد تا این امکان فراهم شود . ولی باید توجه داشت که سرعت اینترنت شما نیز کم میشود . پس بهتر است که آن را غیر فعال کنید !
برای غیر فعال کردن به روز کردن ویندوز روی آیکون My Computer کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب نمایید . در کادر باز شده به زبانه Automatic Updates بروید و در قسمت Notification Setting ، گزینه Turn Off Automatic Updating را انتخاب نمایید . در پایان دکمه Apply و OK را کلیک کنید .
چیز راحتی هست و ظاهرآ خیلی ساده ولی 50% کاربران به همین علت از سرعت اینترنت خود به شرکتی که اینترنت میگیرند شاکی می شوند !
 

منبع برخی سایت ژرفا دات کام

استفاده از کلیه مطالب این سایت با ذکر منبع و لینک مجاز می باشد

Copyright © 2003-2004 Armin Computer's Services. All rights reserved.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد